Czynniki rankingowe Google Moja Firma (Google Business Profile / GMB) 2025
/w Pozycjonowanie SEO/Autor Bartosz BielawskiCzynniki rankingowe Google Business Profile w 2025 roku: Analiza ekspercka oparta na badaniach i testach W 2025 roku algorytmy Google Business Profile (GBP) ewoluują, integrując zaawansowane sygnały behawioralne, sztuczną inteligencję (SI) oraz hiperlokalną kontekstualizację. Niniejszy raport, oparty na analizie międzynarodowych badań, testów A/B oraz eksperckich komentarzy, identyfikuje kluczowe czynniki wpływające na widoczność w Mapach Google […]
Obszerne treści tematyczne
/w Pozycjonowanie SEO/Autor Bartosz BielawskiNiech Twoja strona będzie Wikipedią / internetową encyklopedią w temacie twojej branży / specjalizacji. Google promuje unikalne, obszerne treści tematyczne. Niech artykuły będą w formie osobnych podstron, fraza kluczowa powinna znajdować się w URLu oraz tytule artykułu. Podstrony z artykułami powinny mieć unikalną treść w meta tagu description. Minimalna długość to 2000 znaków ale docelowo […]
Linki kierujące wysokiej jakości
/w Pozycjonowanie SEO/Autor Bartosz BielawskiJeden link kierujący do Twojej strony ze strony powiązanej tematycznie o wysokim wskaźniku TrustFlow będzie miał znacznie większy pozytywny wpływ niż setki linków ze stron słabej jakości, nowych, niepowiązanych tematycznie, zawierających treści generowane automatycznie. Google już wiele lat temu ulepszyło swoje mechanizmy w taki sposób aby nie liczyła się tylko liczba linków kierujących ale także […]
Szybkość ładowania, czytelność
/w Pozycjonowanie SEO/Autor Bartosz BielawskiAktualnie algorytmy Google są rozwinięte do tego stopnia, że potrafią zmierzyć czas załadowania strony, oraz ocenić jej czytelność, zmierzyć wielkość elementów klikalnych oraz odstępów między nimi. Popularną praktyką ze względu na niski koszt wdrożenia jest tworzenie stron internetowych w oparciu o darmowy, otwarty CMS WordPress, który defacto jest platformą blogową. Aby zrobić z niego pełnoprawną […]
Strona responsywna – dostosowana do urządzeń mobilnych
/w Pozycjonowanie SEO/Autor Bartosz BielawskiWiększość ruchu w Internecie pochodzi z urządzeń mobilnych, które charakteryzują się mniejszą powierzchnią ekranu. Responsywny oznacza dostosowująy się dynamicznie do szerokości ekranu. Jak poznam czy moja strona jest responsywna? Uruchamiają stroną na komputerze zmniejszaj szerokość okna aby docelowo stało się wąskie jak ekran telefonu – elementy które były obok siebie powinny wskoczyć jeden pod drugi […]