Strona responsywna – dostosowana do urządzeń mobilnych

Większość ruchu w Internecie pochodzi z urządzeń mobilnych, które charakteryzują się mniejszą powierzchnią ekranu. Responsywny oznacza dostosowująy się dynamicznie do szerokości ekranu.

Jak poznam czy moja strona jest responsywna? Uruchamiają stroną na komputerze zmniejszaj szerokość okna aby docelowo stało się wąskie jak ekran telefonu – elementy które były obok siebie powinny wskoczyć jeden pod drugi i być czytelne. Prawidłowo zaprojektowana strona responsywna jest czytelna na urządzeniu mobilnym typu smartfon bez konieczności powiększania jej opuszkami palców.

Istnieją przynajmniej dwa podejścia do projektowania stron aby spełniały ten wymóg Google. Są to strony responsywne czyli takie gdzie wersja na komputer łamie się na bloki jeden pod drugim przy szerokości ekranu urządzenia mobilnego. Pomocne jest wykorzystanie frameworków HTML/CSS/JS typu Bootstrap od Twittera. 

Drugim podejściem przeważnie znaczniej kosztownym jest stworzenie dwóch wersji aplikacji – na desktop i mobilne, oraz wykrywanie szerokości ekranu użytkownika lub rodzaju przeglądarki aby wczytać odpowiednią wersję. Często spotykaną metodą jest umieszczanie literki m w subdomenie. M jak mobile. Np. popularny serwis JoeMonster.org posiada wersję mobilną pod adresem m.joemonster.org.

Google docelowo wytnie Twoją stronę z wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych jeśli nie będzie do nich przystosowana.

Jeśli nie wiesz czy Twoja strona jest responsywna lub potrzebujesz stworzenia takiej strony – zapraszamy do kontaktu.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.