Allegro przejmie prawa do opisów z aukcji
Już 27 grudnia 2018 wchodzi nowy regulamin Allegro, zgodnie z którym Allegro i partnerzy przywłaszczają sobie prawo korzystania z naszych – często dedykowanych i unikalnych opisów:
Użytkownik z chwilą wprowadzenia do Oferty (publikacja w Allegro) treści stanowiących przedmiot ochrony prawa
autorskiego, w szczególności znaków, logotypów, wizerunku, opisu oraz zdjęć („Treść”), zezwala
Allegro.pl na nieodpłatne, niewyłączne, nieograniczone czasowo i terytorialnie korzystanie z tych
Treści w następującym zakresie:
- a. utrwalania i zwielokrotniania wszelkimi technikami, w tym także przez dokonywanie zapisu
oraz kopii na wszelkiego rodzaju nośnikach papierowych, elektronicznych, magnetycznych
bądź optycznych;- b. rozpowszechniania za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnych (w tym internet i sieci GSM)
w jakikolwiek sposób i przy użyciu jakiejkolwiek technologii, w szczególności poprzez:
rozpowszechnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć dostęp do Treści w miejscu i czasie
przez siebie wybranym oraz inne sposoby eksploatacji w sieciach telekomunikacyjnych bez
względu na możliwe do zastosowania sposoby ograniczania dostępu; publiczne wyświetlenie
oraz odtworzenie, w tym również poprzez mechanizmy automatycznego odtwarzania Treści
na stronach internetowych;- c. publicznego wykonania, wystawiania, wyświetlania, odtwarzania oraz nadawania i reemisji;
- d. użyczania i wprowadzania do obrotu.
Co robić?
- Jeśli macie Allegro spięte ze swoim e-commerce’m n.p przez wtyczkę lub narzędzie do zarządzania aukcjami typu Baselinker, Sello, EasyUploader – warto wyłączyć automatyczne wystawianie aukcji z pełnym unikalnym opisem i pochylić się nad okrojeniem go do niezbędnego minimum lub zastąpieniem go standardowym opisem producenta.
- Wyłączyć auto odnawianie aktualnych aukcji – wystawią się ponownie z aktualnym, pełnym, dedykowanym opisem – a tego chcemy uniknąć.
- Ewentualnie zatrzymać aukcje i wystawić ponownie z okrojonym opisem (należy zastanowić się przy promowanych aukcjach, żeby nie podwoić sobie kosztów – lepiej edytować opisy trwających promowanych aukcji).
Moim zdaniem Allegro dąży do modelu działalności Amazona, gdzie wybierze najlepszy unikalny opis, założy kartę produktu i zgrupuje pod nią wszystkie oferty.
Źródła:
https://assets.allegrostatic.com/popart-attachments/att-d6c51a6b-ee89-47c7-b3ea-aecf2232df2f